یزدفردا "دولتسراي مصري اين وزير، شهره شده به دادن وعده‌هاي بسيار! اما برخي‌ها عبدالرضا مصري را از قضا با همين وعده‌ها مي‌شناسند.
 وعده‌هايي كه اجرا شده يا به طاق جنان سپرده شده است. به هر حال او يا معتقد است كه مثلا سازمان نظام پزشكي مانع از اجراي طرح بيمه درماني مي‌شود يا بودجه كافي در اختيار وزارتخانه نيست. به عنوان نمونه در اظهار نظري ديگر مي‌گويند اصلا اعلام خط فقر به چه دردي مي‌خورد؟ و... اظهارنظرهاي ديگري از اين چهره خبرساز. با هم بخوانيم:
از نگاه نزديك:
برخي در سازمان نظام پزشكي مانع از اجراي طرح بيمه درمان مي‌شوند
دكتر عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تامين اجتماعي با انتقاد از عملكرد سازمان نظام پزشكي و برخورد غيرمنصفانه با طرح بيمه درمان گفت: برخي از افراد به دليل گرفتن زير ميزي‌ در شبكه پزشكي كشور با طرح سرانه بيمه درمان مخالف هستند.
به گزارش مركز خبري اميد، دكتر عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تامين اجتماعي با انتقاد از عملكرد سازمان نظام پزشكي و برخورد غيرمنصفانه با اين طرح گفت: شبهات پيش آمده در ارتباط با حق سرانه بيمه درمان به ضرر مردم است و دود آن فقط در چشم اقشار كم درآمد مي‌رود.
وي افزود: متاسفانه در حال حاضر با تصويب حق سرانه بيمه پايه درمان به ميزان 6500 تومان، سازمان نظام پزشكي كشوراين ميزان را به ضرر مردم دانسته و وزارت رفاه را مسوول اين امر مي‌داند. آيا پرداخت 6500 تومان حق بيمه درماني به مردم فشار مي‌آورد يا پرداخت 12000 تومان؟ آيا علت مخالفت چيزي جز حذف زيرميزهاي درماني است؟
از نگاه متوسط:
انگار همه تخم‌مرغ خور شده‌اند!
مراسم تقدير بازنشستگان از نمايندگان مجلس با سخنان عجيب وزير رفاه همراه شد.
در اين نشست بازنشستگان به گلايه از اوضاع نابسامان اقتصادي پرداختند و سخن به افزايش قيمت‌ها كشيد و برخي حاضران به عنوان نمونه ازگراني تخم‌مرغ سخن گفتند ولي وزير رفاه)!( با پاسخ عجيب خود همه را انگشت به دهان كرد. مصري در واكنش به طرح مساله گراني تخم مرغ به جاي پاسخ منطقي، با لحن خاصي گفت: عجيب است كه اين روزها همه تخم‌مرغ خور شده‌اند!
نديمي گفت: آقاي وزير! مردم سال گذشته گوجه گران خريده‌اند و اين تخم مرغ‌هاي گران را مي‌خواهند با گوجه‌هاي گران پارسال املت درست كنند، اين كه تعجب ندارد.
از نگاه دور:
اعلام خط فقر به چه درد مي‌خورد!
وزير رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به تعيين خط فقر بر مبناي كمتر از يك دلار در روز توسط سازمان ملل كه به تازگي اين خط را 2 دلار هم تعريف كرده است، گفت: در حال حاضر مددجويان تحت پوشش دستگاه‌هاي حمايتي كه زير خط فقر هستند، شناسايي شده و بر اساس خط فقر يك دلاري به محروم‌ترين آنها كمتر از 25 هزار تومان نمي‌پردازيم.
وزير رفاه و تامين اجتماعي با بيان اين ‌كه در هيچ‌يك از مفاد قانوني كشور ذكر نشده، چنانچه خط فقر 100 يا 400 هزار تومان باشد، به چه دردي مي‌خورد و بايد چه‌ كار كرد، گفت: محاسبه‌ خط فقر در انواع تقسيمي خود براي برنامه‌ريزان كشور خوب است، اما اين ‌كه به مردم بگوييم اگر 300 هزار تومان حقوق بگيريد، فقير هستيد، به‌جز آن‌كه از نظر رواني براي آنها ايجاد مساله مي‌كند، چه فايده‌اي دارد؟
منبع :جام جم
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا